Budai összefüggő villamoshálózat kiépítése projekthez kapcsolódó műszaki ellenőri tevékenység.
Projekt célja:
A budai villamoshálózat 1972-ben az M2-es metróvonal átadásával és a szentendrei HÉV meghosszabbodásával két részre szakadt. A budai fonódó villamoshálózat a hiányzó vágányszakaszok megépítésével az észak–dél irányú átmenő vonalakat pótolja.
A 41-es villamos Bécsi útig történő meghosszabbításával a leghosszabb villamosvonal lett Budapesten, 18,4 kilométeres útvonalával.
A projektben a 17-es villamos vonala egyesült három budai járatéval, ezáltal hosszú, észak–déli irányban egész Budát átszelő vonalak jöttek létre: Óbudáról a Batthyány tér, a Széll Kálmán tér, a BAH-csomópont, a Móricz Zsigmond körtér, Albertfalva, valamint Kelenföld felé. Ennek megfelelően a beruházás két fő elemből állt: a Széll Kálmán téri ág kialakítása és a Bem rakparti ág kialakítása.
A főváros kötöttpályás közlekedési rendszerének megújulási koncepciójába szorosan illeszkedik a Széll Kálmán tér rekonstrukciója, amelyet a villamoshálózat felújításával párhuzamosan végeztek, beleértve a tér teljes vágányrendszerének átépítését is. Mindezzel új, modern építészeti arculatú, magas szolgáltatási színvonalú tér jött létre, mely erősíti a közösségi, a gyalogos- és a kerékpáros közlekedés szerepét a térségben.
A Széll Kálmán tér egységes, kortárs építészeti megoldásokkal vált élhető köztérré, miközben megőrizte a közösségi közlekedésben betöltött központi szerepét.
Cégünk a tárgyi projekthez kapcsolódó megbízási szerződés keretén belül végezte a villamoshálózat-fejlesztési munkákon túl, a Széll Kálmán tér felújításának, rekonstrukciójának műszaki ellenőrzését, műszaki lebonyolítását is.
Beruházás befejezése: 2016. május 10.
Beruházás értéke: 17 298 844 773,-Ft
A projekten társaságunk szakági műszaki ellenőr szakemberek közreműködését biztosította. Cégünk tevékenysége költségellenőrzési, árszakértési feladatokra, a kivitelezői költségvetések kontrollálási, költségszakértési feladataira is kiterjedt.